na stranu
Položiek: 3

Ako vybrať správnu ceruzku

piatok, 14. júla 2017 15:52:05 Europe/Bratislava

 

Ceruzka... predmet, s ktorým sa stretávame v našej každodennej realite (na pracovnom stole, v peračníkoch detí, v rukách architektov, či umelcov). Málokoho z nás napadne hlbšie sa týmto pojmom zaoberať – tu však treba zdôrazniť jeden dôležitý fakt: „Nie je ceruzka ako ceruzka!“. Ceruzky sú využívané v rôznorodých odvetviach, preto treba pri ich kúpe prihliadať na určité parametre, ktoré nám vravia o možnosti ich správneho využitia. V nasledujúcich riadkoch by sme Vám radi priblížili ako vybrať tú správnu, ako čítať ich značenie, či ako si vizualizovať danú tvrdosť tuhy.

Na úvod sa krátko oboznámime s pôvodom ceruziek. Neďaleko mestečka Borrowdale (UK) bolo v roku 1564 objavené ložisko grafitu, ktorý ľudia začali používať na písanie. Mal ale jednu nevýhodu – nefarbil len papier, ktorého sa dotýkal jeho hrot, ale taktiež ruky pisateľa a všetko ostatné. Preto ľudia rafinovane začali obaľovať grafit do handier. Grafitová tuha v dreve (ceruzka ako ju poznáme dnes) sa dochovala zo 17. storočia. Neskôr sa ku grafitu začali pridávať sadze, íl, vosk, či iné organické látky – tak vznikli rôzne tvrdosti ceruziek. Kvalitná ceruzka by mala obsahovať v priemere 96 % uhlíku a častice by mali byť menšie ako 10 mikrónov. Jednou z najznámejších a najväčších firiem na výrobu ceruziek je KOH-I-NOOR a to vo svetovom merítku.

Teraz prejdeme k praktickej časti, ktorá by mala pomôcť ľahšie sa orientovať vo svete a parametroch ceruziek. Najdôležitejším aspektom je tvrdosť tuhy. Samozrejme, berieme do úvahy aj telo ceruzky (drevené, bezdrevité, rôzne mechanické), ale primárnu úlohu hrá ikonickosť línie, za ktorú zodpovedajú práve kvalitatívne vlastnosti tuhy.

Značenia túh sa najčastejšie označujú formou európskeho a amerického systému tvrdosti.

Podľa európskeho systému sa tvrdosť tuhy označuje číslicami a využíva k tomu stupnicu

1 – 9, ktorá sa spája s písmenami H, B, F. Tieto písmená vypovedajú o nasledovnom:

  • H (hard – tvrdý),
  • B (black – čierny),
  • F (firm – pevný).

Mäkké tuhy obsahujú viac grafitu a tvrdé, naopak viac ílu. Najmäkšou tuhou je 8B (9B je už prírodný grafit), najtvrdšou je 10H. Ceruzky pod označením HB a F sú najpredávanejšími a nachádzajú sa niekde uprostred na stupnici tvrdosti. Dôležité je uvedomiť si, že čím tvrdšia je ceruzka, tým svetlejšiu stopu zanecháva a naopak, čím je mäkšia, tým je jej stopa tmavšia.

Pre lepšiu orientáciu v stopách ceruziek podľa tvrdosti, uvádzame nasledujúcu stupnicu:

 

Podľa amerického systému rozoznávame ceruzky 1, 2 a 3. S týmto označením sa často stretneme v škole. Kde teda hľadať tieto tvrdosti pre našich školákov? Presne uprostred stupnice:

  • Ceruzka č.1 je označená písmenom B (vhodná na kreslenie),
  • ceruzka č. 2 je vlastne ceruzka HB (vhodná na písanie a kreslenie) a 
  • ceruzku č. 3 nájdeme pod písmenom H (vhodná na rysovanie).

Pre lepšiu orientáciu v stopách ceruziek podľa tvrdosti, uvádzame nasledujúcu stupnicu:

 

 

Dve základné činnosti, pri ktorých sa ceruzky využívajú, sú rysovanie a kreslenie.

Do rysovania spadá nielen rysovanie na geometrii, či deskriptíve, ale taktiež tvorba stavebných, konštrukčných výkresov, či strojárskych výkresov. Preto je dôležité myslieť na to, že ceruzky, ktoré vyberáme na rysovanie musia byť stredne tvrdé, ideálne tvrdé. Tvrdšia ceruzka totižto zanechá tenkú stopu a nebude sa rozmazávať.

Ceruzky, ktoré sa využívajú na kreslenie by mali byť zvolené z veľkej časti z opačného pólu stupnice ako ceruzky na rysovanie. Na kreslenie volíme mäkkú ceruzku, ktorá sa krásne kĺže po papieri a dovoľuje tvorcovi uvoľniť ruku. Čím mäkšiu tuhu zvolíte, tým bude stopa po ceruzke černejšia a širšia. Pokiaľ ste študentom akejkoľvek umeleckej školy s výtvarným zameraním, určite budete potrebovať nasledovné ceruzky: H4, H2, HB (F), B2, B4, B6, B8.

Je len na vás, či zvolíte určitú tvrdosť, prípadne časť daného rozsahu tvrdosti, alebo si zaobstaráte celú škálu. Veríme, že po našom menšom teoretickom exkurze o svete ceruziek, bude pre Vás voľba tej správnej ceruzky jednoduchšou a spoľahlivejšou. 

 

Tím OfficeLand

Prezentujte sa štýlovo a ekologicky

pondelok, 3. júla 2017 16:17:26 Europe/Bratislava

Po vyriešení otázky "Čo dať ako darček?" príde často krát ešte náročnejšia otázka "V čom ten darček odovzdať?". Azda jednou z najjednoduchších možností je darčeková taška. A práve široký výber týchto tašiek nájdete v našom e-shope.

V ponuke máme cca  50 tašiek, z ktorých veríme, že si vyberú  tašky na každú príležitosť firmy, organizácie, školy aj súkromné osoby.

 

 

Rozhodnúť sa môžete medzi farebnými taškami, alebo klasickými hnedými či bielymi taškami. Bežná gramáž papierový tašiek je 100g/m2. Väčšinu tašiek z našej ponuky sme naskladnili k nám na prevádzku v Bratislave. Veríme, že to urýchli vybavenie vašich objednávok a mnohým zákazníkom poskytne možnosť osobne vyskúšať tašky či iný tovar z našej ponuky.

Obľúbené papierové farebné tašky s rozmerom 24x10x32 cm vám vieme ponúknuť vo farbách biela, modrá, červená, čierna, zelená, žltá a svetlozelená.

 

Lamino tašky vo farbách biela, čierna, modrá, červená a svetlo zelená s rozmerom 24x10x32 cm majú navyše bavlnené ušká vo farbe tašky.

 

Ak hľadáte tašku vhodnú iba na fľašu, vieme vám ponúknuť výber papierových alebo laminovaných tašiek na víno s rozmerom 12x8x35 cm. Skladovo máme farby biela, čierna, strieborná a modrá. Pre širší výber tovaru neváhajte navštíviť našu kategóriu "Papierové tašky".

 

V e-shope nájdete širšiu ponuku farieb, vzorov či rozmerov tašiek. Rovnako máme v ponuke tašky s tematickým vzorom, napríklad k Vianociam. Pri každom produkte nájdete informáciu o stave naskladnenia daného produktu. Väčšinu tašiek, ktoré nedržíme skladovo vieme naskladniť do 24 hodín od objednania. Pri väčšom odbere sa prosím informujte telefonicky na 0243632532 alebo mailom na shop@officeland.sk.

Ak ani jedna z tašiek nevyhovuje úplne vašim potrebám, neváhajte nás kontaktovať na shop@officeland.sk. Napíšte nám vaše požiadavky a urobíme všetko pre to, aby sme našli produkt, ktorý bude spĺňať vaše potreby.

Ponúkame Vám aj potlač na všetky tašky z našej ponuky. Informujte sa ohľadom nacenenia potlače na shop@officeland.sk.

 

Najčastejšie otázky od vás:

Do akej tašky sa mi zmestí formát A4?

Vo všeobecnosti rozmer A4 je 210x297 mm. Taška s rozmermi 24x10x32 cm Vám na formát A4 bude absolútne postačovať. Šírka tašky 10 cm vám umožní vložiť do nej viac predmetov tohto formátu prípadne viacero iných predmetov menších rozmerov.

 

Aké ušká na taške sú lepšie - ploché, točené alebo bavlnené?

Najpevnejšie sú určite bavlnené ušká. S týmito uškami máme v ponuke napríklad "darčekové tašky PRESENT". Ale najčastejšie dopytované sú tašky s točenými uškami, ktoré rovnako ako bavlnené pôsobia elegantne a štýlovo. Tašky s týmto uškami tvoria väčšinu našej ponuky. Nájdete však u nás aj tašky s plochými uškami, ktoré si určite nájdu stále svojich záujemcov.

 

Ktorú tašku by ste mi odporučili papierovú alebo lamino?

Vždy to záleží od preferencie zákazníka v prvom rade a druhu tovaru, ktorý chcete do tašky vložiť, najmä od jeho váhy. Laminované tašky udržia predsa len väčšiu hmotnosť, vyzerajú vďaka vysokému lesku luxusnejšie. Ak však zmýšľate skôr ekologicky a vaše darčeky sú skôr drobné reklamné predmety či jeden ľahší darček určite vám budú vyhovovať biele, hnedé či farebné papierové tašky.

 

Tím OfficeLand

Kancelárske zásobovanie z Officeland.sk

utorok, 20. júna 2017 16:11:48 Europe/Bratislava

 

Rozhodli sme sa Vám priniesť novinku na našom e-shope v podobe blogu. Chceli by sme Vám priblížiť našu firmu, hlavne ak sa rozhodujete prečo by ste si mali vybrať práve OfficeLand pre zásobovanie vašej kancelárie. Budeme Vám prinášať informácie o novinkách, ktoré nájdete na našom e-shope. A priblížime Vám tovar, na ktorý sa nás najčastejšie pýtate a potrebujete poradiť s výberom.

Ako prvú tému blogu sme si zvolili rozhovor s konateľom firmy Petrom Ďurianom, ktorý porozpráva o vzniku firmy, jej vývoji a novinkách, ktoré by rád priniesol pre zákazníkov. Tiež sme sa pýtali ako to on vidí so silnými stránkami pri nákupe u nás a či bude nejaká oslava 15. narodenín firmy :)

Veríme, že sa dozviete o nás viac a blog bude pre všetkých návštevníkov e-shopu prínosom. Postupne pribúdajúce články a rozobrané témy vám pomôžu zorientovať sa v širokej ponuke e-shopu. 

Teraz už spomínaný rozhovor ...

 

Tento rok OfficeLand oslávi 15. narodeniny. Čakali alebo plánovali ste fungovanie firmy do tak vzdialenej budúcnosti, keď ste ju zakladali?

Určite som už pri zakladaní firmy mal víziu a veril, že to bude na dlho. Myslím, že keď to človek nemyslí vážne a nedá do svojho rozhodnutia všetko, tak je to už od začiatku odsúdené na neúspech. Veril som a verím, že OfficeLand má čo ponúknuť svojim zákazníkom a vie si vytvoriť a udržať svoju klientelu.

Ako sa firma v priebehu rokov menila? Pribudla nejaká služba alebo tovar, ktorému ste sa pôvodne ani nechceli venovať?

Už od vzniku spoločnosti v roku 2002 som chcel vytvoriť spoločnosť, ktorá sa bude zaoberať predajom kancelárskych potrieb cez internet. (Elektronický obchod ma nadchol už pri mojom štúdiu a na túto tému som písal aj diplomovú prácu) Spočiatku to bola ponuka len základných kancelárskych potrieb a techniky. Neskôr pribudla kategória náplne do tlačiarní (tonery, cartridge, pásky), Následne sme zaradili aj alternatívne tonery, lebo ich cena bola polovičná ako originálov a to zákazníkov upútalo. Neskôr sme sa stretli s požiadavkou na dodávku aj občerstvenia, čistiacich prostriedkov a hygienických potrieb. Potom sme mali dotazy na produkty s potlačou loga – kalendáre, diáre, šanóny... a tak asi pred 7 rokmi sme rozšírili ponuku o reklamné predmety (sortiment cez 10.000 produktov). V roku 2016 sme rozšírili ponuku o cenovo zaujímavú PC techniku refurbished a remarketed.

Začiatkom marca 2017 sa OfficeLand presťahoval do väčších priestorov. Prešiel už nejaký čas... ako hodnotíte toto rozhodnutie? Čo od nových priestorov očakávate?

Bolo to už štvrté presťahovanie. Tovaru pribúda a aj keď je OfficeLand stále e-shop, tovar, ktorý máme k dispozícii na prevádzke, sa nám rozširuje a nebol už dostatok priestoru na komfortné fungovanie a prístup k tovaru pre zákazníkov ale rovnako aj pre nás.

Prioritou firmy je rýchle dodanie tovaru zákazníkovi. Preto je aj väčší priestor nevyhnutný, aby sme mali tovary, ktoré zákazníci často požadujú okamžite k dispozícii.

Máme väčší priestor aj na prípravu tovaru na expedovanie a už to nevyzerá ako by sme sa práve sťahovali. V starých priestoroch bolo už pri vchode do firmy toľko škatúľ, že sa zákazníci báli aj vojsť.

Plánujete nejaké zmeny v rámci e-shopu officeland.sk? Nový tovar? Nový dodávatelia?

Som otvorený novým nápadom a výzvam tak určite nejaký nový tovar bude. Už dlhodobejšie mám v pláne rozšíriť ponuku o taliansky kancelársky nábytok vyššej kategórie. Verím, že už tento rok niečo zaradíme do ponuky a nájde si aj na Slovensku svojich zákazníkov.

 

 

 

Čo považujete za silné stránky Vašej firmy? Vidíte niekde nejaké slabiny, na ktoré by ste sa v najbližšom období radi zamerali?

Silnou stránkou OfficeLandu je široká ponuka tovarov. Máme aktívnych 35.000 položiek z ktorých väčšinu vieme naskladniť do 24 hodín. Máme široké portfólio dodávateľov a aktualizujeme tovary na dennej báze. Sme malá firma a tak pristupujeme k zákazníkom individuálne. Ak si zákazník vyžaduje niečo, čo nenašiel na stránke, snažíme sa mu nájsť tovar, ktorý potrebuje, prípadne ponúkame alternatívu. Požiadavky zákazníkov sa snažíme riešiť okamžite, pridávame požadované tovary na stránku, zlepšujeme nákupný proces. Skrátka, chceme mať našich zákazníkov ako dlhodobých partnerov.

Slabinou je určite logistika mimo BA. Sme malá firma a nemáme mimo Bratislavy žiadnu pobočku. V Bratislave a okolí vybavujeme objednávky nasledujúci pracovný deň a väčšinou zadarmo, lebo limit na bezplatnú objednávku je myslím pre každú firmu hravo splniteľný. Mimo BA je to o deň dlhšie (preprava kuriérom). V BA tovar rozvážame vlastným rozvozom a tovar je dodaný na miesto a v čase, keď to zákazníkovi vyhovuje. Vieme, že šofér je slušný a s tovarom zaobchádza tak, aby sa nepoškodil. Mimo BA je to už trochu mimo nás a nie každý doručovateľ sa správa k tovaru ako ku svojmu + poplatky za kuriéra sú aj napriek nášmu výraznému zníženiu aj tak značné, v porovnaní s firmami lokálnymi.

Prečo by si mali vybrať zákazníci tovar práve z e-shopu officeland.sk? A prečo by sa k Vám mali vrátiť a nakupovať pravidelne?

OfficeLand je zdravá a spoľahlivá slovenská firma s 15 ročnou históriou.  Zákazníci sú s našimi službami spokojní, o čom svedčia aj hodnotenia a certifikáty spokojnosti od porovnávačov – Heureka, Pricemania, Najnakup. Máme v ponuke široké portfólio tovarov a väčšinou máme v ponuke niekoľko alternatív tovaru. Snažíme sa ponúkať tovary dobrej kvality a za rozumnú cenu. Myslím si, že keď si zákazník porovná našu ponuku tovarov a ceny, ktoré ponúkame + vyskúša si naše služby, tak sa k nám  vráti. Ďalšou motiváciou je zaradenie nášho vernostného programu. Tento program automaticky pridelí zákazníkovi zľavovú hladinu na základe jeho odberov u nás. Stačí, ak si niekto u nás nájde napríklad tonery a kancelársky papier, kde máme skutočne veľmi dobré ceny a spraví si na nich objem a už môže nakupovať aj všetko ostatné so zaujímavou zľavou.

Plánujete oslavu k narodeninám firmy?

Určite áno, ale ešte neviem akú :D

Zmenilo založenie firmy a jej vedenie a starostlivosť o zákazníkov nejako Vás ako človeka? Dalo Vám to niečo?

Za tie roky som sa stretol s veľa zákazníkmi a dodávateľmi a myslím, že máme so všetkými veľmi dobré, až priateľské vzťahy. Niekedy som chcel všetko hneď a rýchlo.  Potom som sa dostal viac do styku s programátormi a to ma naučilo trpezlivosti. Už viem, že väčšie zmeny na e-shope musím plánovať a riešiť s veľkým predstihom, aby som nebol nemilo prekvapený.

Samotný chod firmy je obrovský záväzok. Sú mesiace horšie aj lepšie a biznis nie vždy je v číslach ako by si človek predstavoval. Spokojní zamestnanci, zákazníci a dodávatelia sú pre mňa základom. Mojou prioritou je vždy na 100% plniť svoje záväzky. Boli chvíle, keď som si povedal, že už sa mi ďalej nechce a neoplatí sa mi to. Vtedy je dôležité to prekonať, preniesť sa cez zlé obdobie a mať pri sebe ľudí, o ktorých sa môžem oprieť. 

 

Tím OfficeLand

 

na stranu
Položiek: 3